Een laatste vaarwel op het water

Vaarwens

25 september 2024

Wanneer het einde van iemands leven nadert blijft er vaak een grote kring van geliefden achter. Zij worden geconfronteerd met verdriet en de zwaarte van het onvermijdelijke afscheid. Meestal is men in deze laatste fase omringd door zorgverleners en is er weinig ruimte voor een moment van onbezorgd samenzijn. Precies om die reden is Stichting Vaarwens in het leven geroepen: om mensen die geen kans meer hebben op genezing een onvergetelijke dag te bieden met hun dierbaren, op het water.

Een Vaardag op het schip van Vaarwens is vaak de laatste gezamenlijke ervaring voor onze gasten en hun dierbaren. Het is een dag vol emotie, maar ook gevuld met liefde en warmte. De tocht gaat langs plekken zoals de Zaanse Schans, het Muiderslot en het eiland Pampus. Met uitzichten op de imposante industriële havens en de skyline van Amsterdam wordt er voor iedereen een onvergetelijke dag gecreëerd. Vrijwilligers verzorgen de catering, maken foto’s en bieden persoonlijke zorg.

Voor velen is de Vaardag een moment van loslaten, maar ook een laatste kans om samen mooie herinneringen te maken. Na afloop ontvangt elke gast een verslag met foto’s van de dag, een tastbare herinnering aan een ervaring die voor altijd gekoesterd wordt.

Het Goededoelenfonds kreeg de vraag of we bereid waren om de vaardag van 11 gasten te sponsoren. En dat doen we graag. Mooi om op deze wijze glans te kunnen geven aan het laatste stukje van iemands leven.

Kent u ook een goed initiatief dat financiële ondersteuning kan gebruiken, kijk dan op de website: www.uitvaartvereniging.org/goededoelenfonds/ hoe u die kunt aanvragen.