‘Urn to Be’; een laatste huisje voor de as van een overleden dierbare

Urn to be

9 november 2022

Eén maand na een crematie kunnen nabestaanden de as van hun dierbare ophalen bij het crematorium. Deze wachtperiode geeft hen de tijd te bedenken wat ze met de as willen doen. Uitstrooien, verwerken in een mooi sieraad, bijzetten in een graf of urnenmuur of thuis een mooi plekje geven.

Daniëlle van Assema van ‘Urn to Be’ maakt verschillende soorten urnen. Robuust, dikwandig, groot of klein, geschikt voor binnen of buiten. Door de raku-stooktechniek die wordt gebruikt, krijgt elke urn een eigen signatuur, wat heel goed past bij haar uitgangspunten ‘de schoonheid van imperfectie’ en ‘de uniciteit van een leven’. Daniëlle geeft workshops waarbij het mogelijk is zelf een urn te maken. Uiteraard kun je haar ook een opdracht geven voor het maken van een urn. Na een kennismakingsgesprek waar de wensen worden doorgesproken gaat zij aan de slag. Gedurende het maakproces is er steeds contact zodat er ruimte is voor kleine aanpassingen. En zo ontstaat in nauwe samenwerking een uniek laatste huisje voor de overledene.

De uitvaartvereniging geeft aan haar leden, wanneer wij hen hebben begeleid bij de uitvaart, een raku gestookt hart als blijvende herinnering aan de verloren dierbare en als ‘hart onder de riem’ ter bemoediging.

De aankomende periode is er van alles te doen in onze uitvaartcentra. Hieronder vind u een overzicht van de activiteiten. Voor sommige activiteiten is het noodzakelijk om u aan te melden, deze activiteiten zijn aangemerkt met een *.

Aanmelden kan telefonisch op 0800-0375 of per mail: steunpunt@uitvaartvereniging.org

Woensdag 2 november
Informatieve open avond – Alkmaar

Woensdag 2 november