Goededoelenfonds van onze Uitvaartvereniging

Duofiets

18 oktober 2023

Het Goededoelenfonds van onze Uitvaartvereniging bestaat sinds 2012. Dit fonds heeft als doel het ondersteunen van personen of instellingen die zich – zonder winstoogmerk – bezighouden met ouderen- of terminale zorg, zingeving, verliesverwerking, rituelen en tradities.

Velen hebben de weg naar ons fonds al gevonden. Maar niet voor iedereen is duidelijk wat er wel of niet mogelijk is. Van belang is dat de organisatie actief is in de IJmond- regio (IJmuiden, Beverwijk, Heemskerk) en de regio’s Zaanstreek, Purmerend, Alkmaar, Heiloo en Castricum, dat een aanvraag voldoet, of lid wordt, van onze Uitvaart- vereniging en dat een aanvraag voldoet aan de gestelde voorwaarden.

Zo hebben we de afgelopen jaren, onder andere, de volgende projecten gedeeltelijk of geheel ondersteund:

• Een snoezelbadkamer voor ouderen met dementie
  • Inrichting van een kamer in een hospice
  • Een printer voor een inloophuis voor kankerpatiënten
  • Een kerstdiner voor mantelzorgers
  • Een tuinhuis voor een dagbestedingsorganisatie
  • Een duofiets voor een zorginstelling
  • Een belevenistafel voor ouderen met een beperking
  • Een biljarttafel en bingomachine voor een zorginstelling
  • Een geluidsinstallatie voor een kerk
  • Videoportretten voor ongeneeslijk zieken
  • TV voor een hospice

Kent u ook een goed initiatief dat financiële ondersteuning kan gebruiken, kijk dan op de website: www.uitvaartvereniging.org/goede-doelen/ hoe u die kunt aanvragen.

‘Een initiatief in de schijnwerper’

Stichting Félice heeft als missie om bij het overlijden van een jong kind de ouders een hart onder de riem te steken.

Als een jong kind overlijdt is de periode om mooie herinneringen te kunnen maken met elkaar per definitie te kort geweest. Daarom is een mooi afscheid van onschatbare waarde. Ouders halen troost en kracht uit de herinnering aan een waardig afscheid.

Vanuit financieel oogpunt doen ouders vaak concessies aan de invulling van het afscheid. Extra opties worden achterwege gelaten, terwijl wij geloven en uit ervaring weten dat juist deze kleine extra’s zorgen voor troost en mooie herinneringen voor zowel ouders als eventuele broertjes/zusjes.

In het project ‘Herinneringen maken aan een mooi afscheid’ wil Stichting Félice ouders helpen om het verdrietige afscheid op een mooie en passende manier vorm te geven, met extra’s die vanuit financieel oogpunt anders misschien niet mogelijk waren. Het Goededoelenfonds steunt dit mooie en waardevolle initiatief.

Meivakantie

Vanwege de meivakantie is het ‘steunpunt voor leden’ van 1 mei tot en met 13 mei niet bereikbaar.Heeft u dringend advies nodig i.v.m. een aanstaand overlijden, dan kunt u contact opnemen met DELA op 088-335 21 26.