Vraagbaak stopt

18 oktober 2023

Eind 2019 zijn we begonnen met de pilot De Vraagbaak. Een moment waarop u zonder afspraak langs kon komen om uw vragen te stellen aan de Ledenconsulent. Door beperkende maatregelen rondom corona heeft de pilotfase langer geduurd dan vooraf was ingeschat. En nu we terugkijken op deze periode zien we dat het een mooie kans is om laagdrempelig in contact te komen met onze leden, maar dat er onvoldoende gebruik van is gemaakt. Om die reden zijn in november de laatste fysieke Vraagbaakdagen op woensdag 1 november op de Jan van Scorelstraat 9 in Zaandam en dinsdag 7 november op de Purmerweg 94 in Purmerend. De Vraagbaak is van 10.00 – 12.00 uur.

Onze Ledenconsulent staat nog altijd voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. Dit kan per mail naar steunpunt@uitvaartvereniging.nl of van maandag t/m donderdag van 10.00 – 14.00 uur op 06 – 12 48 56 92. Ook is het mogelijk om af te spreken op een van de uitvaartcentra wanneer u daar een rondleiding wenst.

Digitale wensenlijst

Tot voor kort was het mogelijk om uw uitvaartwensen digitaal vast te leggen bij de uitvaartvereniging. Een mogelijkheid waar een groot aantal van u gebruik van heeft gemaakt. Het is namelijk een fijne manier om de wensen vast te leggen, maar ook om ze eenvoudig tussentijds aan te passen wanneer uw wensen zijn veranderd. In de praktijk blijkt dat hierdoor de aanname is ontstaan dat de vereniging ook de uitvaart regelt. Dit is echter niet het geval.

Om verwarring te voorkomen zal men voortaan verwezen worden naar het digitale wensenboek van DELA (www.dela.nl/uitvaart/voor-de-uitvaart/wensen-voor-een-uitvaart). Ook is het mogelijk om een papieren versie te bestellen. Stuurt u dan een mail naar steunpunt@uitvaartvereniging.org. Indien u uw wensen digitaal bij de vereniging had doorgegeven, blijven deze behouden. U kunt ze, indien gewenst, opvragen via steunpunt@uitvaartvereniging.org

Meivakantie

Vanwege de meivakantie is het ‘steunpunt voor leden’ van 1 mei tot en met 13 mei niet bereikbaar.Heeft u dringend advies nodig i.v.m. een aanstaand overlijden, dan kunt u contact opnemen met DELA op 088-335 21 26.