‘Het zoutpad’ – Raynor Winn

Het Zoutpad

19 oktober 2023

Het boek ‘Het zoutpad’ van de Engelse Raynor Winn is per ongeluk ontstaan: ze schreef het verhaal van de voettocht die ze maakte met haar man op, om te voorkomen dat hij alles zou vergeten door zijn geheugenziekte.

In 2013 verliezen Raynor Winn en haar echtgenoot Moth door een speculatieschandaal hun boerderij in Wales (die als B&B ook hun inkomstenbron is). Ook blijkt dat Moth een progressieve hersenziekte heeft. Hij zal langzaam maar zeker zijn geheugen en spraak verliezen, evenals de kracht om te bewegen. Met de moed der wanhoop nemen ze een impulsief besluit: ze gaan het eeuwenoude South West Coastal Path lopen, weg van alles en iedereen. Het is een tocht van duizend kilometer. Met twee rugzakken en een kleine tent beginnen ze hun wandeltocht door het oeroude, verweerde landschap van rotsen, kliffen, zee en lucht. En dan gebeurt het. Met elke stap, door iedere ontmoeting, en ondanks alle moeilijkheden die ze onderweg tegenkomen, verandert hun tocht verder in een bijzondere ontdekkingsreis. Een briljant verhaal dat verteld moet worden, over de menselijke kracht om vol te houden, en de ene voet voor de andere te zetten.

Zou u graag dit boek willen lezen, stuur dan een mailtje met uw adresgegevens naar steunpunt@uitvaartvereniging.org. Onder de inzendingen worden twee exemplaren verloot.

Meivakantie

Vanwege de meivakantie is het ‘steunpunt voor leden’ van 1 mei tot en met 13 mei niet bereikbaar.Heeft u dringend advies nodig i.v.m. een aanstaand overlijden, dan kunt u contact opnemen met DELA op 088-335 21 26.