10 december π™’π™šπ™§π™šπ™‘π™™π™‡π™žπ™˜π™π™©π™Ÿπ™šπ™¨π˜Ώπ™–π™œ – De dag van het overleden kind

27 november 2023

Wereldwijd komen mensen bij elkaar, op de 2e zondag in december, om overleden kinderen te herdenken en steken zij om 19.00 uur een kaarsje aan.
Omdat we in verschillende tijdzones leven worden er die dag, ieder uur ergens op de wereld, kaarsen aangestoken voor overleden kinderen. Zo ontstaat een golf van licht die de aarde gedurende 24 uur letterlijk en figuurlijk iets lichter maakt.

Het Goededoelenfonds van Uitvaartvereniging Associatie & IJmond ondersteunt deze mooie bijeenkomsten graag. Dit jaar hebben wij een subsidie gegeven aan bijeenkomsten in:

Spanbroek:Β https://kerkhuys.nl/events/wereldlichtjesdag/

Heiloo: https://stichtingkist.nl/wereldlichtjesdag-2023-heiloo/

Zaanstreek:Β Facebook: Wereldlichtjesdag Zaanstreek

Zijn deze bijeenkomsten niet bij u in de buurt en wilt u weten waar u dan heen kunt gaan? Kijk voor alle samenkomsten opΒ https://www.wereldlichtjesdag.nl/locatie

Hou er rekening mee dat het bij veel bijeenkomsten mogelijk is om de naam van uw dierbare te laten noemen, daarvoor is een tijdige aanmelding noodzakelijk.

De aankomende periode zijn er een aantal bijeenkomsten met de notaris georganiseerd. In een informele setting en onder het genot van een kopje koffie met wat lekkers wordt uitleg gegeven over het testament, het levenstestament en welke zaken u nu al kunt bespreken rondom uw uitvaartwensen. Er is voldoende tijd om uw vragen te stellen....